Vraag en antwoord over Bridge-It 4.1 licentie

Omschrijving


Dit artikel geeft antwoord op veelgestelde vragen over het activeren en deactiveren van Bridge-It 4.1 en hoger licenties.




Uitleg


Waar vind ik het "Computer ID"?

Bij het opstarten van Bridge-It wordt het licentiescherm getoond als Bridge-It nog niet is geregistreerd. In dit scherm wordt het Computer ID getoond. Indien Bridge-It wel geregistreerd en geactiveerd is, gaat u naar menu Help -> Licentiegegevens om het Computer ID op te vragen.


Ik krijg de melding "U heeft een ongeldig Computer ID ingevoerd. Controleer deze en probeer het nogmaals.

Het ingevoerde Computer ID is niet correct. Noteert u nogmaals het Computer ID van uw computer en voer deze opnieuw in.


Wanneer ik een nieuw licentiebestand wil toevoegen aan Bridge-It, of de huidige licentie wil deactiveren, krijg ik de melding "U dient het programma met administrator rechten op te starten om een nieuw licentiebestand in te kunnen laden."

Deze melding doet zich voor op Windows Vista en Windows 7 computers waarbij Gebruikers Accountbeheer is ingeschakeld. U dient Bridge-It met administratorrechten op te starten om de betreffende operatie te kunnen uitvoeren. Om Bridge-It met administratorrechten op te starten, klikt u met de rechtermuisknop op het Bridge-It icon op het bureaublad en kiest u voor "Als administrator uitvoeren". U kunt er ook voor kiezen om Gebruikers Accountbeheer (tijdelijk) uit te schakelen.


Windows geeft aan dat het Bridge-It.lic geen geldig bestand is en het niet kan openen.

Zodra u op de knop "Licentiebestand Downloaden" klikt, dient u te kiezen voor "Opslaan als" en niet voor "Uitvoeren". Er is geen programma geassocieerd met dit bestand om het te openen en het bestand kan alleen door Bridge-It worden herkend. U dient derhalve het bestand op te slaan op een makkelijke toegankelijke locatie (bijvoorbeeld uw bureaublad), en vervolgens in Bridge-It kiest u voor "Nieuw licentiebestand" en bladert u naar dit bestand toe op uw computer. U kunt nu het bestand selecteren en het zal dan automatisch door Bridge-It op de juiste locatie worden gezet.


Mijn licentie loopt af op 31 januari.

Elk jaar op 31 januari loopt uw huidige licentiebestand af. U dient het nieuwe licentiebestand voor het volgende kalenderjaar te downloaden van uw klantpagina en aan uw Bridge-It programma toe te voegen. Hiervoor is het NIET noodzakelijk dat u het Computer ID opnieuw registreert. Alleen downloaden van het licentiebestand en aan uw programma toevoegen is voldoende. Het nieuwe licentiebestand voor het volgende kalenderjaar kunt u vanaf 1 januari downloaden.
De afloopdatum van het licentiebestand is altijd 31 januari en hoeft derhalve niet gelijk te lopen met de vervaldatum van uw servicecontract.


Hoe kan ik mijn licentie verwijderen van een computer?

Om een licentie te verwijderen, dient u eerst uw Bridge-It te deactiveren. Start hiervoor Bridge-It op, ga naar menu Help -> Licentiegegevens en kies voor "Deactiveer licentie". U kunt hier de licentie deactiveren. Let op: deactivatie is pas mogelijk vanaf 7 dagen na activatie op diezelfde computer.


Hoe kan ik mijn licentie overzetten van de ene computer naar een andere computer?

Om een licentie over te zetten van een oude naar een nieuwe computer, dient u eerst uw Bridge-It te deactiveren op de oude computer. Zie hierboven bij "Hoe kan ik mijn licentie verwijderen van een computer". Zodra de licentie gedeactiveerd is, krijgt u een deactivatiecode. Deze code dient u op uw klantpagina in te geven bij Bridge-It 4.1 of hoger licentiegegevens zodra u de computer verwijdert uit uw lijst van geregistreerde computers. Vervolgens kunt u de nieuwe computer registreren. Zie de informatie op de pagina "Licentiebestand voor Bridge-It 4.1 of hoger downloaden" voor meer uitleg.


Hoe kan ik Bridge-It activeren als de computer niet op internet is aangesloten?

Een internetverbinding is NIET nodig om de Bridge-It licentie te kunnen activeren. Om Bridge-It te activeren zonder internetverbinding doet u het volgende: Start Bridge-It op en noteer het Computer ID. Ga naar een andere computer die wel over een internetverbinding beschikt, ga naar uw klantpagina op de Bridgemate support site en registreer dit Computer ID. Download vervolgens het bijbehorende licentiebestand en plaats deze op een USB-stick. Neem de USB-stick mee naar de computer zonder internetverbinding en plaats nu het Bridge-It.lic licentiebestand in de Bridge-It map of gebruik de functie "Nieuw licentiebestand". Bridge-It is nu geactiveerd op uw computer.



Relevante links en downloads

-


Zie ook...

-



 

Categorie: Informatie over Bridge-It gebruik
Versie:
Bridge-It 4.1 en hoger

Datum: 05-06-2010
Artikel nummer: Q 74

Is dit artikel niet wat u zocht? zoek opnieuw in de kennisbank of post een vraag op het forum!